Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stefana Rowińskiego
+48 62 7356995

XIX Zlot Dzieci i Młodzieży Powiatu Ostrowskiego

Categories: | Author: Romana Wojtczak | Posted: 2019-05-22 | Views: 187

18 maja 2019 roku uczniowie klas V-VII wraz z opiekunami uczestniczyli w rajdzie rowerowym zorganizowanym przez PTTK w naszym mieście w ramach XIX Zlotu Dzieci i Młodzieży Powiatu Ostrowskiego. Wybraliśmy trasę dowolną, która wiodła przez malownicze miejscowości naszego regionu: Czekanów, Lewków, Michałków,  Słaborowice,  do mety rajdu – Górzna.
W Górznie mieliśmy okazję zobaczyć drewniany, zabytkowy Kościół Rzymskokatolicki pw. Św. Mateusza. Przewodnicy PTTK opowiedzieli ciekawostki związane z historią kościoła. Zwiedziliśmy także wnętrza  pięknego, ponad stuletniego, zabytkowego  pałacu Lipskich i spacerowaliśmy po parku. W drodze powrotnej na lotnisku w Michałkowie podziwialiśmy modele samolotów i obserwowaliśmy ich akrobacje w powietrzu.
Aktywnie spędzony czas w sobotnie przedpołudnie pozwolił nam nie tylko lepiej  poznać  nasz region, ale też lepiej poznać kolegów i koleżanki.