Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stefana Rowińskiego

WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

Categories: | Author: Romana Wojtczak | Posted: 2019-06-09 | Views: 294
27 – 29 maja 2019r.

1 dzień: Szymbark - Centrum Edukacji i Promocji Regionu
Obejrzeliśmy Dom Trapera Kaszuby przywieziony z Kanady, Kaplicę Jedności Narodowej – drewniany kościółek, gdzie zgromadzono niezwykłe eksponaty ściśle związane z historią Polski oraz Kaszub oraz Najdłuższą Deskę Świata (Rekord Guinnessa – 46,53m) i Najdłuższy Stół Świata wycięty z jednego kawałka.
Mogliśmy zobaczyć m.in. prawdziwy „Dom Sybiraka", lokomotywę z wagonami, zrekonstruowany łagr sowiecki, bunkier „Ptasia Wola". To tutaj poznaliśmy historię Tajnej Organizacji Wojskowej „Gryf Pomorski”, posłuchaliśmy symulacji nalotów z efektami świetlno – akustycznymi. Zobaczyliśmy „Największy Fortepian Świata" czy popularny „Dom do Góry Nogami". Po przyjeżdzie do ośrodka REWA i zakwaterowaniu odbyliśmy spacer do Krzyża Morskiego na Cyplu Rewskim na końcu Alei Zasłużonych Ludzi Morza.

relacja fotograficzna -

www.facebook.com/sp13ostrow/photos/ms.c.eJxFktuNRTEIAztahTfuv7HVgRvndzRgCFHXg2oJ0T6n5U9~
;ID3FXOyBNc4FGmMcJ1ijntFrsKn5GKkEG5vPmFgDY93GiAe2JFjiNcBxQZzpUQ
~;ogiLYHs4e0QXPerukLKCRNj0yL6gzPfSBXU65XG2Kskf1AOkLWqapP6BrcI7ekk
MDsiAI9Js036sDA9IemBS7Bo6PEU3QC24s5Cy4u2CPbXwg7G2NDwTdlMMUE9E
C8k6K75QF8JRwmxQBQSy4h0Js
ibMkagyuj~_gxjLvkLBd4INfgYFnfpMpfiKoxBP8i6p6K.bps.a.2420978101280086/2420978151280081/

2 dzień: Gdynia – Sopot – Gdańsk
Skwer Kościuszki – Gdynia
Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy od polskiego niszczyciela ORP „Błyskawica”. Był to jeden z dwóch zbudowanych okrętów typu „Grom”, wprowadzony do służby w Marynarce Wojennej w 1937 roku. Uczestniczył w działaniach II wojny światowej od pierwszych do ostatnich dni walk w Europie, operując na Atlantyku, Morzu Północnym i Morzu Śródziemnym. Obejrzeliśmy także cumujące przy nabrzeżu żaglowce Dar Pomorza i Dar Młodzieży.

Sopot – Molo Sopockie
Przeszliśmy najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim, które ma około pół kilometra długości.

Gdańsk – Stare Miasto
Przeszliśmy główną trasą turystyczną i centralną osią gdańskiej starówki - Traktatem Królewskim. Obejrzeliśmy Ratusz Nowego Miasta, Długi Targ, fontannę Neptuna i Dwór Artusa.

3 dzień: Malbork – zamek krzyżacki
Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy najpotężniejszą twierdzę średniowiecznej Europy - Zamek Wysoki (a w nim między innymi: kuchnię konwentu, kaplitularz, reflektarz konwentu, Izbę Konwetnu), Zamek Średni (Wieli Reflektarz, piwnicę, kuchnię), Pałac Wielkich Mistrzów (letni reflektarz, niską sień). Oprócz wielu sal, komnat, sypialni, korytarzy czy pomieszczeń gospodarczych obejrzeliśmy kilka ciekawych wystaw. Jednymi z najbardziej imponujących eksponatów były zbroje i elementy uzbrojenia.