WSTĘP
Od najmłodszych lat dzieci wiedzą jak poruszać się w cyfrowym świecie, wykazują duże zainteresowanie komputerami, dlatego warto nauczyć je, jak mądrze z nich korzystać. Okres wczesnoszkolny jest do tego najlepszym momentem, dzieci uczą się wtedy poprzez zabawę, są ciekawe świata, spragnione odkrywania, zmieniania, budowania i chętne do odkrywania czegoś nowego. Ucząc się programowania spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający.
Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany. Wprowadzenie nauki programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości. Odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat pozwala rozwijać kreatywność, pomysłowość, doskonalić umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, współpracy. Poprzez zabawę i działanie z elementami programowania pozwala dzieciom nadążać za postępem techniki.
CELE
Ogólne:
- świadome wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych
na różnych poziomach edukacji (klasa 1, 2 i 3)
- kształtowanie od najmłodszych lat umiejętności samodzielnego programowania,
myślenia logicznego niezbędnego do rozwiązywania problemów i zadań,
rozwijanie uzdolnień i zainteresowań wśród dzieci
- przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę.
Szczegółowe:
- podniesienie kompetencji miękkich u dzieci takich jak: rozwijanie algorytmicznego
myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności
- oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami
-rozumienie sensu kodowania oraz dekodowania informacji, odczytywanie
uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych
-przenoszenie poszerzonych kompetencji cyfrowych na codzienność celem
przygotowania do życia w społeczeństwie informacyjnym
- bezpieczne korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologii informacyjnej
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
- trening pamięci
- odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
- doskonalenie orientacji przestrzennej
- dobieranie narzędzi informatycznych stosownie do realizowanego zadania.
WSTĘP
Od najmłodszych lat dzieci wiedzą jak poruszać się w cyfrowym świecie, wykazują duże zainteresowanie komputerami, dlatego warto nauczyć je, jak mądrze z nich korzystać. Okres wczesnoszkolny jest do tego najlepszym momentem, dzieci uczą się wtedy poprzez zabawę, są ciekawe świata, spragnione odkrywania, zmieniania, budowania i chętne do odkrywania czegoś nowego. Ucząc się programowania spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający.
Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany. Wprowadzenie nauki programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości. Odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat pozwala rozwijać kreatywność, pomysłowość, doskonalić umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, współpracy. Poprzez zabawę i działanie z elementami programowania pozwala dzieciom nadążać za postępem techniki.
CELE
Ogólne:
- świadome wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych
na różnych poziomach edukacji (klasa 1, 2 i 3)
- kształtowanie od najmłodszych lat umiejętności samodzielnego programowania,
myślenia logicznego niezbędnego do rozwiązywania problemów i zadań,
rozwijanie uzdolnień i zainteresowań wśród dzieci
- przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę.
Szczegółowe:
- podniesienie kompetencji miękkich u dzieci takich jak: rozwijanie algorytmicznego
myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności
- oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami
-rozumienie sensu kodowania oraz dekodowania informacji, odczytywanie
uproszczonych rysunków, piktogramów, znaków informacyjnych
-przenoszenie poszerzonych kompetencji cyfrowych na codzienność celem
przygotowania do życia w społeczeństwie informacyjnym
- bezpieczne korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologii informacyjnej
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
- trening pamięci
- odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
- doskonalenie orientacji przestrzennej
- dobieranie narzędzi informatycznych stosownie do realizowanego zadania.