21 marca to Światowy Dzień Zespołu Downa, dlatego uczniowie klasy 2a uczciły to święto już dziś. Założyły kolorowe skarpetki nie do pary, które mają znaczenie symboliczne. Co symbolizują? Różnorodność, odmienność i bycie wyjątkowymi. Tym drobnym gestem uczniowie okazali swoją solidarność , chęć zintegrowania się z osobami dotkniętymi trisomią chromosomu 21. Dzieci wykonały również skarpetkowe pacynki przesyłając swoim wyjątkowym kolegom i koleżankom zrozumienie , szacunek, miłość, przyjaźń i empatię!
Uczniowie klasy 2a w piątkowe przedpołudnie pożegnali zimę. Śpiewem, tańcem oraz pięknymi gaikami przywitali Panią Wiosnę.
Klasa 1b świętowała Pierwszy Dzień Wiosny. W tym dniu odbył się pokaz mody. W jury zasiedli chłopcy, którzy jednogłośnie wybrali najlepszą modelkę Justynkę 🙂 Gratulujemy... Ten dzień upłynął klasie na zabawach, grach i muzyce.
Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Klasa 1b obchodziła Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Celem dnia było podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa.
Czy cukier jest zdrowy? Ile cukru znajduje się w napojach? Jaki ma on wpływ na zdrowie i życie człowieka? Na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczniowie klasy 2a. W dzisiejszych czasach warto zwracać uwagę na dobrą jakość produktów, które spożywamy, aby potem cieszyć się długim zdrowiem i życiem. Już od najmłodszych lat warto zaszczepiać w dzieciach dobre nawyki żywieniowe. Uczniowie szukali informacji o zawartości cukru na etykietach różnych napoi. Sami doszły do wniosku, że zdrowiej jest pić czystą wodę lub świeżo wyciśnięte soki, które są źródłem cennych witamin.
Uczniowie klasy 2a dowiedzieli się, że przestrzegając kilku prostych zasad mogą mieć piękny i zdrowy uśmiech. Bardzo ważną zasadą jest właściwe i systematyczne szczotkowanie zębów. Dużą atrakcją okazała się pomoc dydaktyczna w postaci szczoteczki oraz ogromnej szczęki. Dzieci po obejrzeniu filmiku instruktarzowego mogły same zaprezentować jak w sposób poprawny umyć ząbki. Na koniec powstał ,,Zębowy kodeks”, który będzie przypominał o właściwej higienie jamy ustnej.
Uczniowie klasy 2a realizując blok tematyczny związany ze zdrowym odżywianiem przygotowali pyszne, zdrowe i kolorowe wiosenne kanapki. Po skończonej pracy kolejnym krokiem było odgadnięcie z czego zrobiony jest napój przygotowany przez wychowawcę, nazywany przez dzieci "Napojem Shreka”. Jak duże było zdziwienie, kiedy okazało się, że napój z zielonej pietruszki może być tak smaczny. Na sam koniec uruchomiony został zmysł powonienia. Uczniowie za pomocą węchu musieli odgadnąć co skrywają "sekretne zapachowe woreczki”. Mam nadzieję, że ta smaczna i praktyczna lekcja na długo pozostanie wszystkim w pamięci.
Drodzy Rodzice, serdecznie prosimy o oddawanie głosów na projekt "Kolorowe stołówki". Przytulne, przyjemne i kolorowe – takie powinny być szkolne stołówki. Amica udowadnia, że razem mamy moc transformacji tych miejsc w iskrzące kolorami miejsca, w których wszystko wygląda i smakuje kolorowo! Głosowanie trwa od 01.03-15.05.2021. Wyniki głosowania do 31.05.2021.
kolorowestolowki.amica.pl/szkoly
Z okazji zbliżającego się Pierwszego Dnia Wiosny uczniowie klasy 3 a wzięli udzialw w miedzynarodowym challenge "Jerusalema" w ostatni dzień zajęć stacjonarnych . Zapraszamy 😃😃😃
youtu.be/PAedtGUY-p0