13 kwietnia 2021   
Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stefana Rowińskiego w Ostrowie Wielkopolskim
O projekcie
 

Uzasadnienie i idea projektu:
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany  projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.

Cele ogólne:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.

Cele szczegółowe:
• Kształtowanie postawy akceptacji wobec inności wśród dzieci.
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
• Nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem- jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca
• Kształtowanie postaw empatii wobec inności.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do inności.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

 

KLASA 2A
WYCHOWAWCA: BEATA MAMOT

Uzasadnienie i idea projektu:
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany  projekt obejmuje pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.

Cele ogólne:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.

Cele szczegółowe:
• Kształtowanie postawy akceptacji wobec inności wśród dzieci.
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
• Nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem- jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca
• Kształtowanie postaw empatii wobec inności.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do inności.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

 

KLASA 2A
WYCHOWAWCA: BEATA MAMOT

Galeria
 
Ostatnie zdjęcia
Artykuły
 

Klasa 2a zakończyła w piątek  realizację II modułu projektu edukacyjnego "Emocja". Do krainy "Wyobraźni" przeniosło nas opowiadanie o "Żółtym baloniku" oraz poetycka opowieść o "Potędze wyobraźni". Każdy wykonał swój balonik marzeń. Wiele radości sprawiła dzieciom praca z aplikacją Quiver. Na zakończenie zajęć była spontaniczna zabawa balonikami. Listopadowy dzień nie musi być smutny i ponury...szkoda, że to ostatni dzień naszej tradycyjnej nauki. Na koniec były uściski. Od poniedziałku zasiadamy przed ekrany. Też damy radę 💪

  


Dzieci z klasy 2a wraz wychowawcą Beatą Mamot zakończyły MODUŁ I Międzynarodowego projektu edukacyjnego EMOCJA. Tematem przewodnim była KREATYWNOŚĆ. Dzieci zaprokektowały piękne kropki z okazji DNIA KROPKI  oraz obejrzały film edukacyjny o kropce. Zademonstrowaly i opisały emocje, które towarzyszą człowiekowi, zakodowały oraz zrobiły SŁÓJ ZŁOŚCI I SŁÓJ RADOŚCI. Czekamy z niecierpliwością na rozpoczęcie MODUŁU II.

  


W piątkowe przedpołudnie uczniowie klasy 2a poruszali bardzo ważny temat dotyczacy  emocji oraz mocy wypowiadanych słów.  Z przepieknego opowiadania dowiedzieliśmy się, że mogą być słowa miłe i puchate jak wykonane przez uczniów pompony. Mogą być też słowa ostre i kolczaste jak kaktusy, które ranią nasze serca. To od nas zależy w jaki sposób wykorzystamy MOC SŁÓW.
  


W piątkowe przedpołudnie w klasie 2a odbył się KLASOWY DZIEŃ GIER PLANSZOWYCH. Dzieci uczą się poprzez zabawę, która jest ich naturalną aktywnością.  Uczeń grając nie odczuwa przymusu nauki, a rozwija się zarówno poznawczo, jak i społecznie, emocjonalnie i czesto fizycznie. Gry planszowe stanowią zarówno świetną rozrywkę, jak i aspekt edukacyjny i wychowawczy. W dobie rozwoju technologii cyfrowej taka aktywność jest dla uczniów optymalna, ponieważ oprócz tego, że daje szanse na odmienny sposób spędzania lekcji, to daje rowniez możliwość integracji klasowej.
  


  Szukaj   

Dziennik Internetowy
 

 

 CERTYFIKATY TRZYNASTKI 

certyfikat 


 wf z klasą - blog I edycja

 

wf z klasą - blog II edycja

 

wf z klasą - blog III edycja

 

 

Młodzi i media
- certyfikat
/ blog

 


ceryfikat

zobacz szczegóły

 

certyfikat
zobacz szczegóły

 

PROJEKTY,
PROGRAMY,
AKCJE

W "13"
  

 

 InstaLing.pl

Nauka języków prosta

 

 

 

 

 zobacz szczegóły

akcje w SP 13

 

 

Internetowy Teatr
Telewizji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dziennik Internetowy
 

 

 CERTYFIKATY TRZYNASTKI 

certyfikat 


 wf z klasą - blog I edycja

 

wf z klasą - blog II edycja

 

wf z klasą - blog III edycja

 

 

Młodzi i media
- certyfikat
/ blog

 


ceryfikat

zobacz szczegóły

 

certyfikat
zobacz szczegóły

 

PROJEKTY,
PROGRAMY,
AKCJE

W "13"
  

 

 InstaLing.pl

Nauka języków prosta

 

 

 

 

 zobacz szczegóły

akcje w SP 13

 

 

Internetowy Teatr
Telewizji