7 listopada uczniowie klasy 6B przystąpili do nietypowego sprawdzianu ze znajomości lektury "Chłopcy z Placu Broni". Zastosowano metodę, organizując sprawdzian na zasadzie Stacji zadaniowych.
Każdy z uczniów miał przed sobą hasło, ściśle związane z treścią lektury. Ich zadaniem było napisanie dwóch zdań, odnoszących się do danego hasła. Sprawdzian odbywał się dynamicznie, gdyż uczniowie na sygnał nauczycielki przemieszczali się między stacjami.
Metoda stacji zadaniowych nie tylko sprawiła, że test był bardziej interaktywny, ale również umożliwiła nauczycielowi ocenę różnorodnych aspektów wiedzy uczniów na temat lektury. Każda stacja skupiała się na innej kwestii, co sprawiło, że uczniowie mieli okazję wykorzystać pełen zakres swojej wiedzy.
Nowatorski sposób przeprowadzenia sprawdzianu nie tylko zachęcił uczniów do aktywnego udziału, ale również sprzyjał rozwijaniu umiejętności szybkiego myślenia i skrótowego wyrażania się.